6. Tulevaisuuden näkymiä


Pedagogiset visioni

Tulevaisuudessa näen itseni mukana monitaiteellisissa projekteissa, joissa yhdistyvät esimerkiksi kuvataiteen ja musiikin opetus tai osaaminen. Yliopisto-opintojen aikana kertynyt kokemus ympäristö- ja yhteisötaiteesta luo pohjaa opettajuudelleni, ja tahdon kuvataideopettajana olla mukana järjestämässä yhteisöllisyyttä vahvistavia taideprojekteja.  

Aion kouluttaa ja kehittää itseäni kuvataideopettajana. Lisäkouluttaudun esimerkiksi äänenkäytön osalta ja erilaisten taiteellisten tekniikoiden osalta. Suunnittelen hankkivani erityisosaamista esimerkiksi graafisen suunnittelun ja valokuvaamisen osalta. Kehitän opetustani niin, että pyrin pysymään kärryillä kuvataiteen kentän kuulumisista sekä oppilaiden omista kuvamaailmoista. Perustelen valintani opetussuunnitelmien mukaan.

 

Taiteelliset visiot

Tahdon kehittää itseäni taiteilijana luomalla omaa taideuraani ja kehittämällä omaa, tunnistettavaa ilmaisuani. Osallistumalla taidealan tapahtumiin, toivottavasti olemalla mukana järjestämässä menoa ja meininkiä. Luomalla yhteyksiä muihin taiteilijoihin. Oma taiteilijuus tuo pohjaa ja lisänäkemystä kuvataiteen opettamiseen. Tavoitteenani on ylläpitää taidetta koskevaa asiantuntijuuttani.

 

Yleiset visiot

Verkostoituminen: taidekasvattajan ei tarvitse jäädä yksin. Haluaisin solmia yhteyksiä muihin kuvataidekasvattajiin, opettajiin ja taiteilijoihin. Omannäköinen luova polku: sarjakuvaa, kuvitusta, ehkä tapahtuma-alaa ja sosiaalisen median kanssa työskentelyä. Taidekasvatuksen polut. Tahto tehdä työtä, jossa kohtaaminen ja läsnäolo ovat taiteen kanssa keskiössä. Lisätä yhteisöllisyyttä, taiteen tekoa ja luovuuden monipuolista käyttöä ja aktivoida kriittisen ajattelun herättelyä samalla. Opettaja voi tuoda rohkaisua ja elävän esimerkin moninaisuudesta.








Comments

Popular Posts